افزایش 46 درصدی صدور گواهی اکتشاف در آذربایجان غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در ۶ ماهه امسال در راستای عمل به منویات رهبری و تحقق شعار سال یعنی« جهش تولید»، در بخش معادن استان حجم سرمایه‌گذاری افزایش داشته است.

افزایش 46 درصدی صدور گواهی اکتشاف در آذربایجان غربی
1399/08/17 | 08:33:49

غلامرضا بابایی در ارومیه ، با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان همچنین ایجاد محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و منع تردد بین شهری در دو ماه نخست امسال صدور پروانه اکتشافی برای محدوده های معدنی با مشکل روبرو شد، اظهار داشت: طی 6 ماهه نخست سال جاری هشت فقره پروانه اکتشافی در استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت برای 19 محدوده اکتشافی، گواهی کشف صادر شده که محدوده‌های یاد شده در شرف بهره‌برداری قرار گرفتند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از 46 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی عنوان کرد: طی این مدت در استان 24 فقره پروانه بهره‌برداری با ظرفیت استخراج 540 هزار تن و ذخیره قطعی بیش از 12میلیون تن صادر شده که با به بهره‌برداری این معادن زمینه اشتغال برای بیش از 161 نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

وی تصریح کرد: برای به بهره‌برداری رسیدن معادن فوق بیش از 218 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد پروانه 9 درصد و از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری رشد داشته است.

بابایی خاطرنشان کرد: هم اکنون در کل استان 184 محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشاف معتبر، 43 معدن دارای گواهی کشف و 492 معدن به بهره‌برداری با ایجاد اشتغال برای پنج هزار و 224 نفر فعال است.

وی خاطرنشان کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق بخشیدن به شعار سال که از سوی ایشان سال جهش تولید نامگذاری شده، در بخش معادن استان حجم سرمایه‌گذاری افزایش داشته است.

بخش معدن و صنایع پایین دستی آن محور توسعه آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود اما معادن سنگ این استان با مشکلات عدیده‌ای چون خام فروشی و نبود بازار مواجه است اعطای تسهیلات با بهره بانکی پایین جهت سرمایه در گردش و همچنین نوسازی ماشین‌آلات معدنی برای بهبود عملکرد معادن این استان ضروری است.

منبع: تسنیم



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید