تعیین تکلیف ۱۸۶ معدن راکد غیرفعال آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از تعیین تکلیف ۱۸۶ معدن راکد غیرفعال استان خبر داد.

تعیین تکلیف ۱۸۶ معدن راکد غیرفعال آذربایجان غربی
1399/08/10 | 13:30:53

نادر صادقی صبح شنبه در جلسه بررسی مشکلات معادن آذربایجان غربی اظهارکرد: در حال حاضر ۱۸۶ معدن در استان غیر فعال است و بر اساس بخشنامه جدید ریاست جمهوری معادنی که فعال نباشند باید از صاحبان آنان خلع ید و به افراد جدیدی واگذار شوند.

 

وی ادامه داد: به ترتیب اولویت و اهمیت معادن، روند فعالیت و واگذاری معادن غیر فعال به متقاضیان بررسی و فعالیت این معادن در استان تعیین تکلیف می‌شوند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: معادن ارزش افزوده بسیار زیادی در دنیای امروز دارند و نباید اجازه دهیم معدن غیرفعالی در استان وجود داشته باشد.

 

صادقی وجود معادن غنی در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: بهره گیری از ظرفیت این معادن در ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی استان بسیار ضروری است.

 

آذربایجان غربی با داشتن یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون تن ذخیره قطعی مواد معدنی مختلف یکی از استان‌های مهم کشور در زمینه ذخیره و تنوع مواد معدنی است.

 

هم اکنون ۵ هزار نفر در بخش معادن استان در حال اشتغال هستند و خروج مواد معدنی به شکل خام از استان و کشور ضربه اساسی بر بنیان‌ها و درآمدهای اقتصادی استان و حتی کشور وارد می‌کند.
منبع: خبرگزاری مهر



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید