لزوم برخورد با تخلف معادن بر اساس منطق علمی و تحقیقاتی

استاندار قزوین: لازم است برای جلوگیری از آسیب های اقتصادی و اجتماعی با معادن متخلف بر اساس منطقی علمی و تحقیقاتی برخورد شود.

لزوم برخورد با تخلف معادن بر اساس منطق علمی و تحقیقاتی
1399/08/07 | 16:37:25

هدایت‌اله جمالی‌پور روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات معادن استان‌ قزوین که با حضور دیو دیده، مجری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی کشور برگزار شد، اظهار داشت: حتما باید یک بررسی مطالعاتی در این زمینه انجام شود که سهم هر یک از فاکتورهای مرتبط با معدن از ماشین‌های سنگین و... در تخریب محیط زیست و راه چقدر است تا براساس آن تصمیم گیری و اقدام شود.

وی گفت:همچنین باید اداره کل محیط زیست استان فاصله اثرگذاری معادن با شهرها و روستاها را استخراج کند تا ما بتوانیم طبق آن برنامه ریزی و اقدام اجرایی لازم را داشته باشیم.

جمالی پور افزود: ما باید بر اساس یک منطق علمی و تحقیقاتی با معادن متخلف برخورد کنیم تا اقتصاد هم آسیب نبیند.

وی گفت: اگرچه احساسات اجتماعی بسیار مهم هستند و حتما باید به آنها توجه کنیم ولی نباید آنها را خیلی در تصمیم گیری‌ها دخالت داد و تصمیمی گرفت که از نظر اقتصادی آسیب زا باشد.

معادن متخلف ملزم به نصب باسکول می‌شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز در این جلسه گفت: هزینه‌های عمومی که معادن با بازدهی کم تحمیل می‌کنند از جمله آسیبی که به جاده‌ها می‌رسانند بسیار بیشتر از درآمدهای آنهاست و فعالیت آنها دارای توجیه اقتصادی و منطقی نیست.

علی فرخزاد افزود: باید معادن متخلف و دارای اضافه بار را در صورت انجام تخلف به نصب باسکول ملزم کرد و در صورت تکرار تخلف برای تعطیلی آنها اقدام نمود.

۲۰۰ معدن در استان قزوین شناسایی شده است که حدود نصف آنها غیرفعال هستند.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید