نیکزاد با تاکید بر لزوم واقعی شدن قیمت سیمان و فولاد گفت: باید مقتدرانه جلوی رانت خواران و دلالان فولاد را گرفت.

تاکید نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم جلوگیری از رانت خواران و دلالان فولاد و واقعی شدن قیمت فولاد و سیمان

نیکزاد با تاکید بر لزوم واقعی شدن قیمت سیمان و فولاد گفت: باید مقتدرانه جلوی رانت خواران و دلالان فولاد را گرفت.
1399/08/06 | 12:33:31

علی نیکزاد در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره بررسی وضعیت بازار فولاد گفت: قیمت سیمان و فولاد در پروژه های ساختمان سازی، مسکن و زیرساخت ها و پروژه های توسعه ای و شهرداری تاثیر زیادی دارد، اما بخاطر قیمت نامناسب سیمان و فولاد بسیاری از کارگاه های توسعه ای در سراسر کشور تعطیل شدند.

وی گزارش کمیسیون صنایع در مورد وضعیت بازار فولاد را دقیق خواند و به جلساتش با وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرپرست پیشین وزارت صمت اشاره و اظهار کرد: متاسفانه در این باره مدیریت مقتدرانه در وزارت صمت دیده نمی شود، به همین دلیل نباید قیمت فولاد بیش از ۸۰۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم باشد. همچنان قیمت فولاد بالاتر از نرخ جهانی است.

وی افزود: چرا باید قیمت فولاد کیلویی ۱۷ هزار تومان باشد. جلسه ای با انجمن شمش و فولاد هم برگزار کردم و آنها هم تاکید داشتند که اعتقادی به قیمت بالای ۸۰۰۰ تومان فولاد ندارند. در دنیا اعتقاد به اقتصاد آزاد است. با فرض دلار ۲۷ هزار تومانی قیمت فولاد به کیلویی ۱۰ هزار تومان هم نمی رسد پس چرا اکنون به قیمت ۱۷ هزار تومان به فروش می رسد؟

نماینده اردبیل ادامه داد: در کشور ۳۰ میلیون تن فولاد تولید می شود که نهایت ۱۵ میلیون تن در داخل مصرف می شود، ولی باز هم قیمت فولاد در بازار ایران بالاتر از قیمت جهانی است. انتظار داریم وقتی کالایی در بورس عرضه می شود قیمت آن ارزان شود. این اتفاق را شاهد نیستیم. باید مقتدرانه و محکم با رانت خواران و دلالان برخورد شود و مجلس هم از آن حمایت می کند.

نیکزاد در پایان اظهار کرد: چرا باید قیمت فولاد و سیمان در کشور ما گرانتر از دنیا باشد. ۴۸ درصد از میزان صادرات سیمان و فولاد کم شده ولی با وجود انرژی یارانه ای و حمایت دولت و حقوق ریالی به کارگران باز هم قیمت سیمان و فولاد زیادتر است. انتظار مجلس آن است که قیمت فولاد و سیمان واقعی شود تا پروژه های توسعه ای راه بیفتد. این به مدیریت مقتدارنه احتیاج دارد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید