فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس

گزارش ۷ ماهه طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس نشان می‌دهد از ابتدای امسال ۱۴۷ معدن در سراسر کشور راه‌اندازی مجدد شده است. از ابتدای امسال ۶۷۲ معدن در سراسر کشور و در قالب برنامه طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس شناسایی و اولویت‌بندی شده‌اند. در این مدت و در قالب طرح احیا و راه‌اندازی مجدد معادن کوچک مقیاس در سراسر کشور، روی ۱۹۴ معدن، اقدام کلینیکی شده است.

فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس
1399/08/04 | 12:37:58

بر اساس این گزارش از ابتدای سال ۹۹ تا پایان مهر ماه، ۶۴ معدن به‌صورت مستقیم و ۸۳ معدن از طریق فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، احیا، فعال‌سازی و توسعه یافته‌اند. همچنین، اقدامات مربوط به صدور جواز تاسیس، افزایش ظرفیت و تامین مواد اولیه برای ۱۲ واحد فرآوری از ۲۵ واحد هدف‌گذاری شده برای امسال انجام شده است. از ابتدای فروردین ۹۸ تا پایان مهر امسال، ۲۸۰۰ معدن شناسایی و اولویت‌بندی شده و روی ۱۲۱۴ معدن، اقدام کلینیکی شده و ۲۹۳ معدن، احیا، فعال‌سازی و توسعه یافته است.

در ۷ ماهه ۹۹، بیش از ۶۰ جلسه کارگروه استانی از طریق ویدئو کنفرانس و حضور در استان‌ها و دو جلسه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی (استان اصفهان و ایمیدرو) برگزار شده است. همچنین در این مدت، بیش از ۲۲ جلسه با طرف‌های تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری، ۱۵ جلسه شورای هماهنگی، ۱۵ جلسه داخلی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس و نیز ۱۳ جلسه با محوریت واگذاری هدفمند معادن در بورس به منظور تامین مالی برگزار شده است.

منیع: دنیای اقتصاد



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید