سرمایه‌گذار برای راه اندازی صنایع بالادستی در خلخال

استاندار اردبیل گفت:با ورود شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی شستا به منطقه خلخال زمینه لازم برای سرمایه گذاری در صنایع بالادستی معادن این شهرستان ایجاد می‌شود .

سرمایه‌گذار برای راه اندازی صنایع بالادستی در خلخال
1399/07/27 | 09:59:56

اکبر بهنامجو  در جلسه جلسه بررسی ظرفیت‌های سرمایه گذاری خلخال افزود: این شهرستان  دارای ذخایر فراوان معدنی بوده و اقدامات لازم در راستای جذب سرمایه‌گذار برای راه اندازی صنایع بالادستی در حال انجام است.

 

وی اظهار کرد : علاوه بر استحصال معادن مختلف، صنایع بالادستی از جمله کاتد و فروسیلیس نیز در این منطقه ایجاد شده و با انجام سرمایه‌گذاری در این خصوص، زمینه فرآوری و اشتغالزایی فراهم و گسترده تر می‌شود.

 

استاندار اردبیل با اشاره به توان بالای سرمایه‌گذاری شرکت شستا، خواستار ورود این شرکت برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف معدن، کشاورزی ، دامپروری و مشارکت در تکمیل فازهای فعالیتی کارخانجات این شهرستان شد.

 

بهنامجو با اشاره به استفاده از ظرفیت پروژه کارخانه سیمان خلخال توسط شرکت شستا و همچنین ورود این شرکت برای احیای کارخانه نئوپان نیمه تعطیل این شهرستان افزود: خلخال زمینه    سرمایه‌گذاری در بسیاری از حوزه‌ها را داشته و از جمله نیازهای مهم این شهرستان جذب سرمایه گذاری‌های جدید است که حمایت و همکاری لازم در این خصوص انجام می‌شود.

 

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال وکوثر در مجلس شورای اسلامی هم  گفت: این شهرستان ها نیازمند توجه جدی مسوولین به حل مشکل ریشه ای بیکاری در این منطقه است .

 

سید غنی نظری خانقاه سادات  افزود: ظرفیت‌های مغفول این منطقه باید در راستای ایجاد اشتغال پایدارباید بکار گرفته شود .

 

وی گفت:علی رغم وجود  قابلیت و ظرفیت‌های منطقه در بحث سنگ‌های معدنی و مصالح ساختمانی خام فروشی  موجب شده تا این ظرفیت بزرگ خدادادی هیچ عایدی برای مردم منطقه نداشته باشد .

 

وی افزود: وجود معادن، ظرفیت‌های دامپروری و آب و هوای مستعد برای باغداری از جمله نکاتی است که می‌تواند با سرمایه گذاری در این بخش‌ها در راستای ایجاد اشتغال پایدار موثر باشد.

 

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی انجام سرمایه گذاری در این شهرستان را برای پیشگیری از خام فروشی با اهمیت خواند و خواستار جذب سرمایه گذاران و مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری شستا در این خصوص شد.

 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز در این جلسه از سرمایه‌گذاری کلان این شرکت در حوزه معادن و توسعه دامپروری شهرستان خلخال خبر داد.

 

محمد رضوانی‌فر افزود:این شرکت در بخش اکتشاف معادن زون معدنی منطقه و همچنین بهره‌برداری از معادن از پیش اکتشاف شده توسط شرکت ایمیدرو در منطقه جنوب استان اردبیل را در دستور کار خود قرار داده است.
منبع: ایرنا


کلمات کلیدی :


شستا ایمیدرو معدن

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید