شهرستان نقده با ظرفیت استخراج سالانه 124 هزار تن

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده گفت: ظرفیت سالانه استخراج ۱۲ معدن فعال این شهرستان ۱۲۴ هزار تن برآورد می‌شود که توان بالقوه بسیار خوبی در راستای توسعه این بخش به شمار می‌رود.

شهرستان نقده با ظرفیت استخراج سالانه 124 هزار تن
1399/07/26 | 15:52:54

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده گفت: ظرفیت سالانه استخراج ۱۲ معدن فعال این شهرستان ۱۲۴ هزار ت برآورد می‌شود که توان بالقوه بسیار خوبی در راستای توسعه این بخش به شمار می‌رود.

قربان انوشه اظهارکرد: درحال‌حاضر سالانه ۷۰ هزار تن انواع مواد معدنی از معادن فعال این شهرستان استخراج می‌شود.

وی بیان کرد: در مجموع ۲۷ نوع مواد معدنی در سطح این شهرستان شناسایی شده است و درحال‌حاضر از مجموع این مواد معدنی تنها ۱۲ نوع از این معادن استخراج می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده گفت: از مهم‌ترین مواد معدنی استخراج شده می‌توان به مرمر صورتی، شن و ماسه، چینی، مرمر خاکستری و سفید اشاره کرد.

انوشه تاکید کرد: معادن سنگ سیلیس، سنگ چینی و مرمریت جزو معادن راکد این شهرستان هستند.

وی با اشاره به اینکه سنگ مرمر صورتی این شهرستان در خاورمیانه بی‌نظیر است، گفت: این سنگ یکی از مهم‌ترین سنگ‌های استخراج شده از معادن نقده است که ارزش جهانی دارد و به کشورهایی نظیر ایتالیا، چین و ترکیه صادر می‌شود.

وی اظهارکرد: در این معادن حدود ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت دارند.

۴۳۷ فقره معدن دارای پروانه بهره‌برداری در آذربایجان‌غربی وجود که از این تعداد ۲۶ مورد مربوط به نقده است؛ که پیش‌بینی می‌شود به مدت ۱۰۰ سال مواد معدنی از معادن شهرستان نقده استخراج شود.

با توجه به اینکه در معادن محل فرآوری تخصصی سنگ‌های معدنی تزیینی وجود ندارد، صاحبان معادن مجبور به خام‌فروشی و صادرات سنگ‌های معدنی به کشورهای همسایه می‌شوند.

منبع: ایرنا


کلمات کلیدی :


سنگ ساختمانی استخراج

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید