سه طرح عمرانی در استان آذربایجان شرقی اجرا می شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: از محل یک درصد اعتبارات سهم دولتی معادن، سه طرح عمرانی در استان اجرا خواهد شد.

سه طرح عمرانی در استان آذربایجان شرقی اجرا می شود
1399/07/23 | 09:21:24

حبیب امین زاده روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی یانبلاغی در شهرستان هشترود افزود: بودجه این سه طرح که قرار است در استان از سوی سازمان اجرا شود ابلاغ شده است.

 

وی همچنین به طرح بهسازی و آسفالت راه روستایی یانبلاغی علیا – طالب چمن در هشترود اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای توسعه پایدار روستاها و از محل همین اعتبارات اجرا و بهره برداری شد.

 

فرماندار هشترود نیز در این مراسم از وجود ۳۵۰ کیلومتر راه نامناسب روستایی در شهرستان خبر داد و گفت: تخریب جاده های روستایی تنها دستاورد معادن برای مردم منطقه بوده و فایده ای نداشته است.

امین امینیان احداث راه روستایی را عاملی در جلوگیری از مهاجرت به شهرها عنوان کرد و خواستار بهسازی و احداث و آسفالت راه های روستایی به ویژه راه های روستایی تخریب شده در مسیر معادن شد.

آسفالت راه روستایی یانبلاغی به هشترود به طول پنج کیلومتر با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بهره برداری شد و با بهره برداری از آن  ۲۰ روستا به یکدیگر و جاده هشترود - مراغه متصل شدند.

 

آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مناطق غنی معدنی کشور با بیش از ۱۱۲ اندیس و ۱۲۷ کانسار شناسایی شده زمینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال است.

 

شهرستان هشترود با ۵۷ هزار جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع شده و ۱۸۸ روستا دارد.

منبع: ایرنا


کلمات کلیدی :


آسفالت معادن کانسار

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید