پیام مهندس احمد مرادعلیزاده

پیام مدیرعامل سابق شرکت ملی صنایع مس ایران به بانک جامع معدن و صنایع معدنی ایران

پیام مهندس احمد مرادعلیزاده
1399/07/16 | 16:38:57

شاخص ترین موفقیت شرکت صنایع ملی مس ایران در چند سال اخیر افزایش چشمگیر کیفیت تولید به همراه افزایش سطح کمی آن بوده است. رساندن کارخانه ها به ظرفیت اسمی و واقعی، ارتقای نگهداری و بهسازی تجهیزات، مدیریت انرژی، ارتقای شاخص های محیط زیستی از برنامه های مدون کیفیت تولید می باشد. پیشبرد طرح های توسعه ای متوازن و پایدار، توسعه اکتشاف و تغییر نگرش به اکتشاف ذخایر پنهان از دیگر شاخصه های محیط زیستی بوده است که هزینه های تولید را به طرز چشمگیری کاهش دهد. از این رو در شرایطی که کشور در موقعیت پسابرجام به سر می برد و رکود جهانی هم به آن دامن می زد تحقق کاهش قیمت تمام شده باعث خروج از شرایط بحرانی و گشوده شدن افق های جدیدی فرا روی شرکت شد.

با نهایی شدن برجام، تحریم ها از شرکت مس برداشته و فروش تولیدات شرکت در وضعیت مناسب تری قرار گرفت. همچنین با تعامل گسترده با بانک ها و شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی این شرکت در تلاش است با طراحی ساز و کاری از منابع مالی بانک های داخلی و خارجی و سرمایه گذاران خصوصا بانک های کشور فنلاند و دانمارک برای توسعه سرمایه گذاری استفاده نماید. در این خصوص هماهنگی های لازم با سازمان سرمایه گذاری های خارجی صورت گرفته است تا بتوان از سرمایه و بیمه این کشور ها برای سرعت بخشیدن به پروژه ها و طرح های توسعه ای شرکت بهره برد.

تا به حال اکتشاف شرکت مس عمدتا اکتشاف سطحی بوده و در عمق حدود 600 متری انجام می شده است و به دلیل نداشتن تکنولوژی و شرایط تحریم امکان بررسی ذخایر پنهان معدنی وجود نداشت. لذا در حوزه اکتشافات تلاش برای شناسایی و دستیابی به ذخایر پنهان معادن مس کشور در پهنایی به وسعت 16 هزار کیلومتر در دستور کار شرکت قرار گرفته است. این امر در آینده برای کشور دو نتیجه مهم خواهد داشت؛ نخست زون اصلی مس کشور کاملتر می شود و دوم به ذخایر پنهان، به عنوان منبعی برای آینده کشور دسترسی پیدا خواهیم کرد. شرکت ملی مس ایران با استعانت از خداوند امیدوار است سهم خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی و شکوفایی اقتصاد ایران به بهترین نحو ادا نماید. بی تردید زمینه این پویایی، دسترسی به اطلاعات مفید و به روز است که انتشار ویرایش جدید بانک جامع معدن و صنایع معدنی با چنین نیتی صورت می پذیرد.

 



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید