پیام دکتر علی اصغر خدایاری

پیام رییس سابق انجمن مهندسی معدن ایران به بانک جامع معدن و صنایع معدنی ایران

پیام دکتر علی اصغر خدایاری
1399/07/16 | 15:31:50

خاستگاه انجمن‌های علمی دانشگاه و نقطه‌ی عزیمت آن‌ها جامعه و صنعت است. این ویژگی باعث می‌شود انجمن‌های علمی قادر باشند به‌عنوان یک تسهیل‌گر عالم و امین و یک حلقه‌ی ارتباطی وثیق و محکم، با انجام فعالیت‌های متنوع رابطه‌ی بین دانشگاه، به‌عنوان مرکز تولید و عرضه‌ی علم، و جامعه و صنعت به‌عنوان متقاضی دانش و فناوری و مرکز تبدیل آن به قدرت و ثروت را تسهیل کنند و توسعه دهند. 

انجمن مهندسی معدن ایران نیز ارتقاء و ترویج دانش معدنکاری، اعتلای علمی رشته‌ی مهندسی معدن و رشته‌های مرتبط، و تسهیل ارتباط بین دانشگاه و متولیان و فعالین صنعت معدنکاری را به‌عنوان مأموریت برای خود تعریف کرده است. برخی وظایف انجمن به شرح زیر است:

- انجام تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین‌المللی بین محققان و متخصصانی که به‌گونه‌ای با مهندسی معدن سروکار دارند.

- همکاری با نهادهای اجرایی، علمی، پژوهشی و سیاستگذاری در زمینه‌ی ارزیابی و بازنگری طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به امور آموزش و پژوهش در زمینه‌های علمی موضوع فعالیت انجمن.

- تلاش در جهت ارتقای جایگاه مهندسی معدن در نظام مهندسی کشور 

- ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از محققان و استادان و معدنکاران ممتاز 

- ارایه‌ی خدمات آموزشی و پژوهشی

- تشکیل گردهمایی‌های علمی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی

- انتشار کتب و نشریات علمی

در راستای اهداف، مأموریت‌ها، و وظایف یاد شده، انجمن مهندسی معدن ایران تاکنون علاوه بر برگزاری کنفرانس‌های دوسالانه‌ی مهندسی معدن به‌صورت مستقل یا مشترک با تشکل‌های دیگر و انتشار مجله علمی- پژوهشی مهندسی معدن، فعالیت‌هایی از قبیل برگزاری نشست‌ها و هم‌اندیشی‌های مختلف، همکاری در برگزاری رویدادهای تخصصی دیگر نهادهای معدنی، و همکاری در برنامه‌ریزی طرح‌ها، لوایح و موارد تخصصی مرتبط با موضوع مهندسی معدن را در کارنامه دارد. 

 

انجمن مهندسی معدن ایران از همان ابتدا ایجاد و انتشار بانک جامع معدن و صنایع معدنی را گامی ارزشمند در راستای توسعه‌ی ارتباطات و فعالیت‌های معدنی و ایجاد همبستگی میان خانواده بزرگ معدن ایران ارزیابی کرد، و اکنون نیز انتشار نسخه‌ی جدید آن را به دوستان تهیه‌کننده‌ی این مجموعه‌ی ارزشمند تبریک می‌گوید.

 



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید