پیام دکتر سروش مدبری

پیام رییس سابق انجمن زمین شناسی ایران به بانک جامع معدن و صنایع معدنی ایران

پیام دکتر سروش مدبری
1399/07/15 | 14:25:53

انجمن زمین‌‎شناسی ایران با بیش از سه هزار نفر عضو‌‎‌‎زمین شناس، بزرگ‌‎ترین تشکل زمین‌‎شناسی کشور و نماینده راستین جامعه زمین‌‎شناسی ایران می‌‎باشد.

با پیشنهاد کمیته تخصصی زمین‌شناسی شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و آموزش عالی، انجمن زمین‌شناسی ایران در مرداد ماه 1373 به تصویب کمیسیون انجمن‌های علمی کشور رسید و در اردیبهشت ماه سال 1374 مراحل ثبت آن انجام شد تا با هدف گسترش و پیشبرد و ارتقای علوم زمین، توسعه کمی و کیفی نیروهای متخصص، بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌‎های مربوطه، به وضعیت زمین‌شناسی کشور سامان دهد. 

انجمن زمین‌‎شناسی ایران از سال 1374 تا کنون‌‎16‌‎دوره همایش در نقاط مختلف کشور برگزار کرده است. همکاری با وزارت آموزش و پرورش برای راه‌اندازی المپیاد زمین‌شناسی، تالیف و بازنویسی کتاب‌های درسی دبیرستان، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری کنفرانس‌های موضوعی، راه‌اندازی گروه‌های تخصصی همچون دبیران زمین‌شناسی، دانشجویان زمین‌شناسی و بانوان زمین‌شناس از برنامه‌های دیگر انجمن بوده که از چند سال پیش آغاز گردیده و در نظر است کنفرانس‌های سالانه دانشجویی نیز در این برنامه‌ها گنجانده شود.  

انجمن، به منظور ارج گذاشتن به خدمات اساتید و پژوهشگران علوم زمین کشور، هر ساله از میان دانشگاهیان کشور یک نفر را به عنوان زمین‌شناس برجسته و نیز از میان بزرگان و پیش‌کسوتان علوم زمین، یک نفر را به عنوان زمین‌شناس پیش‌کسوت انتخاب می‌نماید. همچنین در مراسم پایانی همایش‌های سالانه از پژوهشگر نمونه سال، دانشجوی نمونه، کتاب سال و عکس برگزیده سال، قدردانی ‌می‌گردد.

معادن در بستر زمین متولد می‌‎شوند، در نتیجه زمین شناسی زیربنایی‌‎ترین علم جهت اکتشاف، استخراج و حتی فراوری مواد معدنی می‌‎باشد. انتشار بانک جامع معادن و صنایع معدنی ایران می‌‎تواند بستری را جهت ایجاد ارتباط سریع و سهل‌‎تر دست-اندر‌‎کاران این رشته ایجاد نماید و امید می‌‎رود تا این مهم منجر به برقراری ارتباط موثرتر و کارا‌‎تر، بین فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی با متخصصین رشته زمین‌‎شناسی شود.                                                                   

 



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید