واگذاری ۳۴ محدوده معدنی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی از واگذاری ۳۴ محدوده معدنی دارای گواهینامه کشف و پروانه بهره‌برداری این استان از طریق مزایده عمومی خبر داد.

واگذاری ۳۴ محدوده معدنی
1399/07/14 | 14:05:32

عباس جرجانی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: مزایده ۱۹ محدوده معدنی دارای گواهینامه کشف و ۱۵ معدن دارای پروانه بهره‌برداری استان از روز دوشنبه هفتم مهر ۹۹ آغاز شد و تا ساعت ۱۹ روز دوشنبه ۲۱ مهر ماه ادامه دارد.

 

وی افزود: ۱۵ معدن شامل بنتونیت، زغالسنگ، سیلیس، سنگ لاشه، کرومیت، گچ، گرانیت، مرمر و مرمریت در شهرستان‌های طبس، سربیشه، بیرجند، قاینات، نهبندان و درمیان از طریق مزایده عمومی واگذار می‌شود.

 

وی گفت: ۱۹ محدوده معدنی نیز دارای گواهینامه کشف ماده معدنی پرلیت، بنتونیت، توف، خاک صنعتی، سنگ لاشه، کائولن، گرانیت و مرمریت در شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس، نهبندان، سربیشه و خوسف از طریق مزایده واگذار خواهد شد.

 

دبیر شورای معادن استان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه شرکت کنندگان در مزایده باید دارای گواهی صلاحیت توان فنی و مالی لازم برای انجام فعالیت‌های معدنی باشند افزود: سرمایه‌گذاران باید برای ثبت‌نام در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت به آدرس www.setadiran.ir مراجعه کنند.

 

وی بیان کرد: شرایط و مراحل شرکت در مزایده، فرم‌های مربوطه و اطلاعات اولیه مورد نیاز متقاضیان در پورتال سازمان صمت خراسان جنوبی به آدرس www.khs.mimt.gov.ir بارگذاری شده و نیاز است متقاضیان ضمن مطالعه دقیق این موارد، قبل از شرکت در مزایده درخصوص اطلاعات معدن مدنظر اعم از موقعیت معدن، کمیت و کیفیت ذخیره معدنی، استخراج و فروش ماده معدنی بررسی‌های لازم را به عمل آورند.

 

جرجانی ابراز امیدواری کرد که با انجام مزایده‌های معدنی در سال جاری در راستای تعیین تکلیف محدوده‌های معدنی راکد و غیرفعال و تحقق شعار سال، فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدید در معدن و صنایع معدنی استان فراهم شود.

 

مسوولان استان پیشتر از تعیین تکلیف محدوده‌های معدنی راکد در خراسان جنوبی و واگذاری آنها به سرمایه‌گذاران جدید خبر داده بودند.

 

همچنین با انجام عملیات ژئوفیزیک هوایی که از سال ۹۲ در استان خراسان جنوبی آغاز شد و شناسایی ظرفیت‌های معدنی در عمق زمین تاکنون ۲۰۰ نقطه امیدبخش معدنی با مساحت بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع حاصل مطالعات پهنه‌های اکتشافی در این استان شناسایی شده است.

 

براساس این نقاط امیدبخش، شرکت‌ها کارهای اکتشافی را ادامه می‌دهند و به محض اینکه به پروانه اکتشاف رسید و مشخص شد که چه ماده معدنی وجود دارد، واگذاری از طریق مزایده انجام خواهد شد.  

 

خراسان جنوبی از استان‌های معدنی کشور به شمار می‌رود و براساس آخرین آمار رسمی از ۶۵ نوع ماده معدنی شناخته شده در ایران، ۴۲ نوع آن در خراسان جنوبی وجود دارد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید