به تاکید مقام معظم رهبری باید تمام ظرفیت معادن استان قزوین فعال شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در سال جهش تولید با توجه به تاکید مقام معظم رهبری باید تمام ظرفیت معادن استان قزوین فعال شود تا ضمن اشتغالزایی و شکوفایی اقتصادی از خام فروشی جلوگیری کرد.

به تاکید مقام معظم رهبری باید تمام ظرفیت معادن استان قزوین فعال شود
1399/07/09 | 10:13:53

عزیزالله افضلی افزود: ۲۰۰ واحد معدنی در استان قزوین مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که فقط ۵۰ درصد آنها فعال هستند و البته این واحدها هم با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به مغفول ماندن پتانسیل حوزه معادن قزوین طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: برای گسترش صنایع معدنی در استان باید از خام‌فروشی جدا شویم و سرمایه گذاران را برای ورود به بخش معدن استان به‌ویژه در حوزه پلی‌متال‌ها جذب کنیم.

وی گفت: امیدواریم در سال جهش تولید و با تاکیدات مقام معظم رهبری در جلوگیری از خام فروشی بتوانیم با برنامه ریزی مناسب نسبت به فرآوری محصولات معدنی اقدام کرده و برای ایجاد اشتغال پایدار کمک کنیم.

افضلی با اشاره به موقعیت مناسب تجاری استان قزوین، گفت: این استان می‌تواند به عنوان هاب لجستیک در کشور تبدیل شود و به استان‌های غربی کشور و تهران، البرز و قم خدمات ارائه نماید.

وی گفت: در همین راستا می‌توان با ایجاد بندر خشک و منطقه آزاد اقتصادی، معضلات استان‌های پر تراکم از جمله استان تهران و البرز را در پشتیبانی از حوزه صنعت و تجارت کاهش داد و طبق سند آمایش سرزمینی به توسعه متوازن و پایدار صنایع در استان دست یافت.

افضلی خاطر نشان ساخت: با فعال شدن و به حرکت درآمدن حوزه اقتصادی استان می‌توانیم بخش عمده ای از مشکلات امروز جامعه از جمله معضل بیکاری را رفع کنیم.

وی گفت:خوشبختانه استان قزوین نسبت به میانگین کشوری از نرخ بیکاری بالایی برخوردار نیست ولی با توجه به موقعیت برتر صنعتی و امکانات و پتانسیل موجود باید نقش پررنگ تری در ایجاد اشتغال و کارآفرینی در سطح کشور داشته باشد.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید