تولید بزرگترین شمش آلیاژی کشور در اسفراین

مدیر تولید ذوب مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین اعلام کرد: با تولید شمش ۱۱۰ تنی، نخستین شمش فولادی فوق سنگین کشور در این مجتمع تولید و نیاز صنایع بزرگ کشور به واردات این محصول راهبردی برطرف شد.

تولید بزرگترین شمش آلیاژی کشور در اسفراین
1399/07/06 | 10:29:57

مدیر تولید ذوب مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین اعلام کرد: با تولید شمش ۱۱۰ تنی، نخستین شمش فولادی فوق سنگین کشور در این مجتمع تولید و نیاز صنایع بزرگ کشور به واردات این محصول راهبردی برطرف شد.

محمود نظام دوست اظهار داشت: تولید این محصول به روش ریخته‌گری دوپاتیله با به کارگیری دانش روز فولادسازی و تکیه ‌بر توان علمی و تجربی کارشناسان توانمند و مجرب داخلی با موفقیت انجام شد.

وی افزود: با توجه به وزن بالای محصول نهایی، شمش اولیه برای تولید این محصول ۱۱۰ تُن انتخاب شده که از لحاظ وزنی این شمش بزرگترین شمش آلیاژی تولید شده در تاریخ فولادسازی کشور است.

مدیر تولید ذوب مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین با اشاره به ظرفیت ۵۰ تنی کوره و پاتیل‌های این مجتمع صنعتی گفت: در این روش از دو پاتیل برای تولید محصول استفاده شده که کاری بسیار ارزشمند است.

نظام دوست افزود: کلیه مراحل ساخت و طراحی قالب چدنی توسط کارشناسان و مهندسان توانمند این مجتمع صنعتی فولاد آلیاژی اسفراین انجام‌ شده است.

وی گفت: تولید این شمش، نقطه عطفی در صنعت فولادسازی و شمش ریزی قطعات سنگین در کشور است و نیاز صنایع بزرگ کشور به واردات محصولات راهبردی در صنایع مختلف خصوصاً در شرایط تحریم موجود، را برطرف کرده و از خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری خواهد کرد.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت های زیر پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت بیش از ۱۴۰ گرید فولاد آلیاژی را دارد.

این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی سازی و ماشین سازی، ریلی و صنایع معدن و فولاد را دارد.  

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در جنوب شرقی بجنورد با دارا بودن دو صنعت فولاد و لوله گستر و صنایع پایین دست آنها قطب صنعتی خراسان شمالی است.

منبع: معدن نیوز



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید