کوچ چادرملو به منطقه صنعتی یزد-طبس

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: این شرکت در نظر دارد، در اجرای طرح های پایین دست صنعت فولاد و سایر صنایع مرتبط در کشور، یک منطقه مهم صنعتی را در مسیر جاده یزد به طبس اجرا کند و لازمه آن هماهنگی و هم اندیشی با واحدهایی است که بخش عمده سهام آنها متعلق به شرکت یادشده است .

کوچ چادرملو به منطقه صنعتی یزد-طبس
1399/06/25 | 16:32:23

 ناصر تقی زاده  روز سه شنبه در نخستین نشست مشترک با مدیران عامل شرکت های عضو خانواده چادرملو با اشاره به اشباع ظرفیت توسعه صنایع فولاد در کشور افزود:  چادرملو نمی تواند تنها متکی به فعالیت در حوزه معدن و فولاد باشد از این رو طرح مدونی تدوین شده که مسیر توسعه این شرکت مهم بورس را برای ۱۰ سال آینده برنامه ریزی کرده است . 

وی با تشکر از همراهی و حمایت مسوولان استان یزد از برنامه های توسعه  گفت : در این منطقه صنعتی که قرار است با سرمایه گذاری چادرملو انجام شود در مرحله نخست، ساخت سه واحد صنعتی از جمله واحد سوپر «مگامدول »  احیای مستقیم، کارخانه «فروسیلیس» و کارخانه آجرنسوز در دستور کار قرار دارد و به موازات آن،  شرکت اکتشاف معدنی و چند واحد تأمین کننده مواد مورد نیاز صنایع فولادی نیز احداث می شود.    

 تقی زاده افزود:  این منطقه صنعتی قادر است چند هزار شغل جدید ایجاد کند، تضمینی برای سود آوری شرکت و امنیت خاطره سهامداران حقیقی و حقوقی در دراز مدت خواهد بود به گونه ای طراحی می شود که نیاز کشور و استان یزد برای توسعه صنعت تا ۵۰ سال آینده را پاسخگو باشد .

مدیرعامل چادرملو در ادامه به ضرورت توجه به رفاه و معیشت کارگران و کارکنان پرداخت و تصریح کرد: وظیفه ما در کنار تولید، توجه به نیازهای اساسی نیروهاست و نباید از آن غفلت کرد .

وی اظهار کرد:  تأمین مسکن کارگران بدون منزل از برنامه های مهمی است که با همکاری و مشارکت شرکت های تابعه و تشکیل تعاونی مسکن  در آینده نزدیک محقق می شود .

 تقی زاده همچنین در خصوص اقدامات چادرملو در راستای  مسوولیت  اجتماعی در شهرستان اردکان هم گفت: یکی از تکالیف ما توجه به نیازهای توسعه پایدار در مناطق تحت فعالیت است که در این راستا اقدامات قابل توجهی در دست اقدام داریم از جمله طرح تصفیه و انتقال آب خلیج فارس به یزد، ساخت مجتمع بزرگ فرهنگی، ورزش شهید قاسم سلیمانی ( صنایع )  در اردکان ، ایجاد کمربند سبز در حاشیه جاده اردکان تا عقدا ، تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی ، ساخت مراکز علمی و آموزشی و چندین طرح رفاهی ، اجتماعی و فرهنگی دیگر  است. 

 در نشست یادشده مدیران شرکت های عضو خانواده چادرملو آمادگی خود را برای همراهی و یکپارچه سازی طرح ها و برنامه های  شرکت با حضور در کارگروه های تخصصی اعلام کردند.

هم اکنون حدود هفت هزار نفر در واحدهای مختلف صنعتی و معدنی چادرملو در استان یزد مشغول کار هستند. 

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

اردکان از لحاظ مواد معدنی از شهرستان های غنی استان یزد است، هم اکنون یزد علاوه بر ۱۰ معدن بزرگ ملی، حدود ۵۰۰ معدن بزرگ و کوچک دارد که در این واحدها بیش از ۱۲ هزار نفر مشغول کار هستند.

همچنین در سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی یزد حدود ۱۲۰ هزار نفر مشغول کارند و یزد چهارمین استان صنعتی کشور است و نقش موثری در تولید کالاهای صنعتی ایران دارد.

هم اکنون در حوزه صنعت یزد حدود ۱۲۰ هزار کارگر در سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و حدود ۱۲ هزار نفر هم در بخش معدن فعالیت دارند که از آن  با عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین منطقه  از لحاظ اندیس های معدنی در کشور یاد می شود.

منبع: ایرنا


کلمات کلیدی :


چادرملو فولاد معدن بورس

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید