بیشترین ذخایر معدنی کشور را امسال سیستان و بلوچستان داشته است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در دهمین کنفرانس مهندسی معدن ایران در زاهدان گفت: این کنفرانس و نمایشگاه صنایع معدنی در معرفی ظرفیت‌های استان نقش مهمی دارد و زمینه‌های سرمایه گذاری را فراهم می‌کند.

بیشترین ذخایر معدنی کشور را امسال سیستان و بلوچستان داشته است
1400/12/03 | 16:09:11

داود شهرکی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران مطمئن باشند که می‌توانند از مرحله اکتشاف تا فرآوری در معادن استان حضور داشته باشند افزود: شرط اینکه مردم در فعالیت‌های معدنی سهم داشته باشند لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین ذخایر معدنی کشور را امسال سیستان و بلوچستان داشته تصریح کرد: انتظاری که از این همایش داریم این است که در حوزه ایمنی معادن، بهره‌وری معادن فعالیت شود.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز گفت: هفت هزار معدن در سطح کشور با استخراج ۵۱۰ میلیون تن موادمعدنی در حال فعالیت و تجهیز است که برای ۱۶۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

امیرعلی طاهرزاده بیان کرد: تا پایان سال ۹۹میزان ذخایر معدنی در ایران ۵۱ میلیارد تن برآورد شده است.

وی با بیان اینکه ایران به لحاظ مواد معدنی در رتبه دهم دنیا قرار دارد افزود: ۲۸ درصد از ارزش بورس در بخش معادن محقق شده است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ادامه داد: معادن به استقلال و کاهش وابستگی به نفت، توسعه متوازن و محرومیت‌زدایی و ارزآوری کمک می کند بطوریکه ارزآوری معادن در سال ۹۹ هشت میلیار دلار بوده است.

رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: استان در موقعیت زمین‌شناسی منحصربه‌فردی قرار دارد و پتانسیلل های فلزی و غیرفلزی این استان را تبدیل به بهشت معدنی ایران کرده است.

دکتر غلامرضا رضایی افزود: در چند سال اخیر به خصوص از سال ۱۴۰۰ در حوزه معادن استان فعالیت‌های خوبی شروع شده است.

وی با بیان اینکه یکسری نقاط ضعف مانند کمبود نیروهای متخصص در حوزه معادن سیستان و بلوچستان وجود دارد ادامه داد: پایگاه جامع داده‌های اطلاعاتی در حوزه معادن و آزمایشگاه مرکزی معدن نیاز این استان است.

دبیر علمی کنفرانس مهندسی معدن ایران نیز در این نشست با بیان اینکه پتانسیل‌های معدنی سیستان و بلوچستان نویدبخش افق‌های معدن در استان است گفت: دانشگاه استان می‌تواند مرکز پرورش تحول‌آفرینان در حوزه معادن باشد.

دکتر فاطمی با بیان اینکه از ۲۷۰ مقاله رسیده به دهمین کنفرانس معدن ایران ۱۸۸ مقاله پذیرفته شده است افزود: ۳۳ مقاله برای ارائه حضوری در این کنفرانس پذیرفته شده است.
منبع: ایرنا



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید