صرفه جویی ۱۲ هزار میلیارد ریالی با بومی سازی تجهیزات معدنی و صنعتی در چادرملو.

ساخت ۲۹ هزار و ۳۰۰ قلم انواع قطعات صنعتی .

صرفه جویی ۱۲ هزار میلیارد ریالی با بومی سازی تجهیزات معدنی و صنعتی در چادرملو.
1399/08/03 | 09:48:02

 

صرفه جویی ۱۲ هزار میلیارد ریالی با بومی سازی تجهیزات معدنی و صنعتی در چادرملو.

 

ساخت ۲۹ هزار و ۳۰۰  قلم انواع قطعات صنعتی .

 

بهره وري جز لاينفک بخش توليد وکار در هر واحد تولیدی و صنعتی است . یکی از شاخص های بهره وری برخورداری از توان و تخصص و نوآوری های کارشناسان و متخصصان داخلی برای طراحی و ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز است . این امر در حوزه صنعت و معدن به طور خاص از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که اتکاء به تکنولوژی ساخت داخل موجب کاهش ریسک و ضامن تداوم فعالیت واحدهای معدنی و صنعتی خواهد بود .

 

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با برقراری ارتباط تنگاتنگ با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاهها ، صنعتگران، مبتکران و مخترعان کشور و حمایت از ایده ها، نوآوران و اتکا به دانش بومی همواره در پی استفاده از  ظرفیت های داخلی بوده و تاکنون نیز بالغ بر 50 پروژه تحقیقاتی و پژوهشی را اجرا و به اتمام رسانده است .

 

از ابتدای فعالیت شرکت تا کنون بالغ بر ۲۹ هزار و ۳۰۰ قلم تجهیزات صنعتی در مجتمع های معدنی و صنعتی چادرملو  بومی سازی شده است

 

چادرملو تلاش کرده است تا علاوه بر بومی سازی قطعات، به علوم روز و فناوری‌های نوین جهانی در بخش های معدن و صنایع فولاد نیز دسترسی پیدا کند و در همین راستا توانسته‌است بخش اعظم پروژه‌های خود را با توانمندی‌های داخلی راه‌اندازی وعلاوه بر میلیون ها دلارصرفه جویی ارزی به اشتغال مولد نیز کمک شایانی نماید.

 

تشکيل ستاد بومي سازي شرکت:

 

 در سال 1389 ستاد بومي سازي در چادرملو تشکيل گردید که هدف مهم آن، رسيدن به خود كفائي، شناسائي توانمنديهاي شركتهاي داخلي،  ايجاد و تكميل بانك اطلاعاتي دربخش هاي طراحي ، ساخت ، برنامه ريزي ، هزينه‌يابي ، مهندسي معكوس ،‌ تدارك و اجرا و در نهايت كنترل كيفي و راه اندازي و نيز رشد توان رقابت پذيري و استفاده از مزيت هاي اقتصادي بود .

 

 هر چند این شركت قبل از تشکيل ستاد بومی سازی نيز توجه  ويژه اي به امر بومي سازي و تامين داخلي تجهيزات و قطعات و انجام مهندسي  معکوس و تهیه نقشه های ساخت و نصب و راه اندازي طرحهاي توسعه داشته،  اما با انسجام بخشی از این فعالیت ها، تحت هدایت و نظارت واحدی مستقل، این امر شتاب بیشتری یافت و از آن پس، اين شركت با تكيه بر پتانسيل نيروي انساني متخصص و كارآمد در زمينه هاي مختلف، طراحي و تهيه نقشه هاي جزء به جزء و كارگاهي به روش مهندسی معكوس، ساخت كليه قطعات، تجهیزات و ماشين آلات را با استفاده از سيستم ها و دانش فني موجود در كشور در برنامه هاي اجرايي خود قرار داد.

 

چادرملو طي سالهاي اخير با حمايت از سازندگان داخلي و برنامه هايي که جهت تأمين قطعات و لوازم يدکي ساخت داخل کشور انجام داده است، نه تنها موجبات کاهش توقفات در اثر فرسودگی قطعات وارداتی را فراهم کرده ،  بلکه  شرایط افزايش توليد در واحدهای فرآوری سنگ آهن خود را نیز ارتقاء بخشیده است، بطوریکه ظرفیت 5 خط تولید کنسانتره سنگ آهن را از 7 میلیون و 500 هزار تن به 10 میلیون و 500 هزار تن و ظرفیت تولید گندله در واحد گندله سازی مجتمع صنعتی چادرملو را از 3 میلیون و 400 هزار تن به 3 میلیون و 600 میلیون تن افزایش داده است.

 

شركت معدني و صنعتي چادرملو كه در حال حاضر یکی از بزرگترين توليد كنندگان سنگ آهن و كنسانتره كشور و از پيشگامان بومي سازي است ، پروژه هاي تحقيقاتي،‌ مطالعاتي و پژوهشي رادر سرلوحه برنامه هاي خود قرار داده و با اجراي پروژه هاي متعدد، موفقيت هاي بيشماري را در زمينه ساخت داخل کسب کرده است .

 

این شرکت به منظور شناسائي قطعات يدكي و يافتن سازندگان داخلي و تعيين نيازهاي مجتمع هاي  معدنی و صنعتی چادرملو به لوازم و قطعات يدکي، كنترل و بازرسي قطعات در حال ساخت و همچنين بازرسي قبل از ارسال به کارخانه ها و بازرسي مجدد در محل کارخانه ها، از مشاورين  مجرب و کار آزموده داخلي بهره می گیرد.

 



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید