معرفی خانه معدن ایران

خانه معدن ایران طبق بند " ک‌ " از ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 12/10/1381 تحت شماره 163 در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به ثبت رسید.

معرفی خانه معدن ایران
1399/07/16 | 17:24:29

در اواخر سال 1381 گروهی از نخبگان، اندیشمندان و متخصصان در بخش معدن که دغدغه نابسامانی اوضاع معادن و ذخایر زیرزمینی و کانی های خدادادی را در دل داشتند، گردهم آمدند تا با چاره اندیشی و تدبیر، در ساماندهی و بهینه سازی معادن و صنایع معدنی ایران همکاری نمایند. با برپایی نشست های عدیده، بحث، تبادل نظر و تعاطی آراء و نظرات کارشناسانه و تخصصی سرانجام در راستای هماهنگی امور حرفه ای و گسترش و ارتقاء سطح عملیات معدنی، صنایع معدنی و تجارت جهانی مواد معدنی کشور، خانه معدن ایران طبق  بند  " ک‌ " از ماده (5) قانون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 12/10/1381 تحت شماره 163 در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به ثبت رسید.

 

خانة معدن ایران اهدافی متعالی و امیدبخشی همچون ارتقاء سطح علمی و فن آوری در تولید مواد معدنی،  افزایش بهره وری در معادن، فرآوری و صنایع معدنی، همکاری با نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر بخش های دولتی و خصوصی در تهیه و تدوین لوایح قانونی و مقررات مرتبط با معادن، مواد معدنی، فرآوری و صنایع معدنی، هماهنگی و همکاری با تشکل های معدنی در پیشبرد امور بخش معدن کشور، تسهیل تبادل و گردش اطلاعات و تجربیات بین اعضاء خانه معدن و سایر تشکل ها و بخش های آموزشی و تحقیقاتی داخل و خارج از کشور، برگزاری و مشارکت در برگزاری رویدادهای تخصصی داخلی و بین المللی، همکاری در رفع معضلات و مشکلات فعالان معدنی و صنایع معدنی و اصولاً جامعه معدنی کشور و ... برای برنامه کاری خود در نظر گرفته و همواره در توسعه و بهینه سازی امور بخش معدن و صنایع معدنی تلاش می نماید.

 

خانه معدن ایران به منظور تحقق و پیشبرد اهداف اصلی خود که شماری از آنها در بالا ذکر گردید و اختصاصاً رفع  مشکلات صنفی دست اندرکاران معدنی و صنایع معدنی، بخش های جداگانه ای را تحت نام کمیته های تخصصی مصوب نموده تا رونق فنی، اقتصادی و اجتماعی صنعت مذکور را با پیشرفته ترین فن آوری های روز همطراز نموده و حتی از آن عبور نمایند. تعداد کمیته های خانه معدن ایران تا پایان سال 1395 بیست و پنج (25) کمیته  و به شرح ذیل می باشند. 

 

 

 کمیته اکتشاف

 کمیته سنگ های گوهری

 کمیته نانو فناوری

 کمیته آمار

 کمیته حفاران

 کمیته مس

 کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی

 کمیته آهن

 کمیته استان ها

 کمیته سرمایه گذاری

 شورای هم اندیشی سرمایهگذاری در معادن

 کارگروه تخصصی معدن و صنایع معدنی و صنعت احداث و انرژی

 گردهمایی فعالان بخش معدن و صنایع معدنی

 کمیته بانوان

 کمیته قانون معادن

 کمیته ماشین آلات معدنی

 کمیته آموزش

 کمیته زغالسنگ

 کمیته سرب و روی

 کمیته کانی های صنعتی

 کمیته پیمانکاران معدنی

 کمیته شن و ماسه (مخلوط کوهی)

 کمیته محیط زیست

 کمیته صادرات

 کمیته دانشجویی

 

 

با توجه به گسترش فعالیت های خانه معدن ایران و اهمیت حضور آن در کلیه مجامع کمیته ها و شوراهای معدنی جهت پیگیری حقوق فعالین بخش معدن کشور و توجه مسوولین در کلیه برنامه ریزی های معدنی کشور به جایگاه خانه معدن ایران در تصمیم گیری های مهم معدنی و به خصوص در تدوین قوانین و دستور العمل های اجرایی معدنی خانه معدن توانسته است نقش خود را به خوبی ایفا نماید.

همچنین به منظور پیشپرد هر چه بهتر اهداف و خواسته های معدنکاران استان های مختلف، خانه معدن ایران توسعه فعالیت های خود را در کلیه استانها در دستور کار خود قرار داده و با ایجاد دفاتر نمایندگی خود در تمامی استان های کشور توانسته به این خواسته خود جامع عمل بپوشاند.

خانه معدن ایران توانسته است با همکاری همه فعالین بخش معادن استانها و نیز سازمان های صنعت معدن و تجارت استانها و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و سازمان نظام مهندسی معدن، در تمام استان ها نمایندگی خود را تاسیس نماید. هیأت مدیره خانه های معدن استان ها 9 نفر مرکب است از  7 نفر عضو اصلی و 2 نفر عضو علی البدل که بوسیله مجمع عمومی عادی و یا عادی بطور فوق العاده از بین معدنکاران استان و با رای دست اندرکاران بخش معدن همان استان برای مدت سه سال انتخاب می شوند.

خانه معدن ایران با محوریت قرار دادن  شعار خود تحت عنوان "خانه معدن ایران صدای معادن و صنایع معدنی ایران" همواره سعی نموده است تا با بررسی مشکلات و معضلات فعالان صنعت معدن و با همدلی و همکاری همه متخصصین و خبرگان صنعت مذکور به رفع موانع و مشکلات این صنف بپردازد. امید است در آینده نیز با مساعدت و همکاری همه دست اندرکاران معدن و صنایع معدنی، خانه معدن ایران در رسیدن به اهداف والای تعیین شده همچنان فعال و عاملی جهت رشد و شکوفایی و تبیین جایگاه واقعی این صنعت در داخل و حضور آن در رویدادهای بین المللی مربوطه بوده و منشاء خدمات موثری برای بخش معدن کشور باشد. خانه معدن ایران هرگونه اقدام شایسته در جهت پیشبرد اهداف فعالان ذیربط و رونق امور معدن و صنایع معدنی را ارج نهاده و آمادگی خود را در جذب نقطه نظرات و پیشنهادات سازنده اعلام می‌‎دارد.

 



شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

رویش باورها در دل کویر

شرکت فناوران طیف صنعت کویر

طراحی و ساخت سیستم مکانیزاسیون جا به جایی مواد و اجسام

شرکت معدنی آهن آجین (آجیمکو)

گروه آجین متشکل از شرکت معدنی آهن آجین، شرکت معدنی مهر آجین، ...

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو

چادرملو، نماد توسعه پایدار - پیشگام در تکمیل زنجیره تولید